Menu

Innredningsforslag til fotballklubbens møterom

For å gi det riktige inntrykket på sine forretningsforbindelser, er det viktig at man kan arrangere møter på en skikkelig og profesjonell måte. I så måte må man faktisk tenke før man bruker penger på oppussing og dekorering av møterommene man har til rådighet – spesielt med tanke på at budsjettene vanligvis er stramme nok som de er.

 

Tenk på rommets størrelse og utforming
Før du kan begynne å tenke på interiør, er det viktig å avklare rommets størrelse, slik at de møblene som skal inn, ikke opptar for stor plass, eller er for små, for den saks skyld. Og så må man tenke på om rommet er kvadratisk, rektangulært, rundt eller kanskje ovalt. På et idrettsstadion er det noen ganger nødvendig å velge de mest uvanlige løsningene når det kommer til plassutnyttelse, og man kan derfor finne ukonvensjonelle former på slike rom.

 

Behov kommer først ved innkjøp
Skal man innrede et rom med tanke på optimal bruk, er det mange ting å tenke på før man handler. Det kan være lurt å sette opp en liste over nødvendige møbler man vil ha, og ikke minst maks størrelse på disse enhetene. Tenk funksjonalitet, slik at man kan kjøpe lagringsenheter som ikke dominerer rommet verken i størrelse eller design, og med tilstrekkelig lagringsplass for utstyr og tilbehør man ønsker å oppbevare på møterommet.

Man in conference room

 

Andre faktorer å ta i beregning
For høyest mulig nivå av funksjonalitet og stil, er det essensielt å velge riktig kombinasjon av optimal lagring og design. Glem ikke å tenke på akustikken i møterommet. Dette er viktig, spesielt i større rom, hvor alt av støy blir forsterket av mangel på motstand på veggene. Og møblene må selvfølgelig også stå i stil, så utvalget kan bli noe begrenset alt etter hvilket møtebord man velger. I tillegg bør man legge litt innsats i å velge riktige dekorelementer til vegger og bord. Ofte finner man litt store metallboller og fargerike, flotte duker og kanskje noen lysestaker som kan stå på skjenken ved veggen. Et par spreke bilde av de lokale lagene, eller kanskje fra noen av de viktigste fotballkampene det siste året, kan være med på å forsterke lagfølelsen og vise stolthet for laget man jobber for. Dette er et viktig signal til forretningsforbindelser.